Moj internet dnevnik
Bomba nosi
Blog
subota, siječanj 5, 2008

Bili na večerici u Pečenjari Remetinec. Jebat ga, nismo mi fensi šmensi Švicarci s pužima. Mi volimo mesinu, luk i kajmak. Sve preporuke jela. Jela sam punjenu vješalicu. Moram priznati da je ova večera protekla u intimnijoj atmosferi i smijanju međusobno, a ne nekome. Ah, da mi je vidit Pedera kak jede ćevape z lukom. Ti Boga, freak show.
Pouzdali smo se u GPS i Dragi je upisao put, opcija najbrži, tako da nas je draga ženska iz satelita provozala kroz Švicarsku, Belgiju, Francusku i Njemačku do Nizozemske. Znam, znam, sad Vi mislite da smo se zgubili, ali nismo; ženskica je bila u pravu. Put je protekao mirno. Mirno znači da se nismo posvadili u međuvremenu. Osim kad mi kaže da sam užasan suvozač. Zašto? Pa imaš GPS, ja mogu onda zujat kroz prozor i pjevati. Pod pjevanjem mislim na muziku koja je kompromisno propisana u njegovom autu. Dakle, ili slušam njegov house, ili opalim po Hladnom pivu i Letu 3. Oduševila sam se belgijskom autocestom koja je cijela osvjetljena. Pred jutro, na sam Badnjak, ušli smo u Nizozemsku. Opet su mi se oči počele sklapati i počela sam cendrati da odemo ubit oko na sat vremena na benzinsku. I tako bješe, ali samo pol sata jer smo postali atrakcija komunalnom radniku koji je blejio u nas pod bijelom dekicom. Od spavanja opet ništa. Dan je bio umoran, usporen, taman tek pogled na Deda Mraza me podjsećao da smo blizu, u zemlji bicikla.

Oduševili smo se prvim znakom na kojem je pisalo Amsterdam. Još malo, još malo.

GPS nas je dovezao ravno pred hotel. Naš hotel je Ibis Westcorner i nalazi se izvan centra u komercijalnoj zoni. Pri biranju hotela bilo nam je bitno da ima svoj očuvani parking koji se po mogućnosti ne naplaćuje. Amsterdam je grad na vodi isprepleten kanalima i parkirališta u samom centru gotovo i nema. Tamo gdje i postoje, ispred hotela, parkirno mjesto se plaća 25 € po danu. Parkirali smo ravno ispred ulaza i iako je check in bio do 14 h, soba nam je bila spremna. Recepcionarka nam je dala vozni red autobusne linije koja vodi do centra od našeg hotela. To je sva komunikacija koju smo imali s osobljem. Hotel preporučam! Čisto je, uredno, soba je bila odlična i wc s ogromnom tuš kabinom. Ispred naše sobe 403 na četvrtom katu bio je automat s vodom, pivom i slatkišima tako da smo usred noći samo trebali izaći kroz vrata i počastiti se.

Ostavili smo kofere, presvukli se i otišli u razgledavanje. Za prvi dan odlučili smo pješačiti do centra. Kriva procjena! Pješačili smo pola sata kroz neki arapski, sirotinjski kvart. Bili smo umorni, izmučeni od puta, vrijeme je u podne bilo kao u 7 navečer. Nailazili smo na čudne ljude koji su ili nešto vukli ili su sami sa sobom razgovarali na biciklu. Dragi je izvukao svoju kartu grada s coffeshopovima i rekao da idemo u Barney's po G-13 Haze, travu koja je osvojila prvo mjesto Cannabis Cupa 2007. Ne mogu opisati koliko mi je pasao osjećaj dima u plućima. Pasalo mi je što sjedim, pijem kavu koja je btw očaj, ali mi je falio uz THC i kofein. Dobrano nas je šupilo tim više jer smo bili crknuti od nespavanja.

Prošetali smo nazad do hotela, smotali još jednu pljugu i prespavali cijeli dan. Daj pogle ovo! - Kaj? - Nesme se pušit u hotelu. - Kak se ne sme? Kad sam rezervirala se moglo. - Ne sme se od 01.12. - Ma ko ih jebe! Bacili smo pod vrata ogroman ručnik, otvorili prozor i nafrljili klimu na 30. Mislili smo navečer otići na neku poštenu večeru, ipak, Badnjak je bio no, odmah pored hotela je Burger King tako da smo otišli prizalogajit u prizemlje. Najeli se, ponovno došli u sobu, pljugica, sex, telka i spavanac. Dva meala u BK su nas koštala 20 €. Badnjak smo, dakle, prespavali. Ta će mi večera ostati u sjećanju. I chilli cheese. Ali, zato smo ujutro već u 8 bili orni za razgledavanje grada. Cijeli dan!
Božić je započeo pljugicom. Autobusna stanica je udaljena dvadesetak metara od hotela. Danas smo prvi put došli do samog centra. Jučerašnji dan bio je loše doživljen kao i kvart u kojem smo bili. Pohrlili smo u prvi turistički ured i pokupili letke da vidimo gdje ćemo prvo. Prije mjesec dana smo preko e-baya naručili Get lost - the cool guide to Amsterdam, vodić kroz Amsterdam za mlade. Popis muzeja, coffeshopova, događanja u gradu, zanimljivosti. Nažalost, kasnio je i stigao tek kad smo otišli. Sjeli smo na kavicu i za prvi dan odlučili posjetiti ono što uopče radi na Božić. Kupili smo karte za Madam Tussauds - muzej voštanih figura, Van Goghov muzej i Nacionalni muzej. Također smo kupili karton autobusnih karata koje vrijede za bus, tramvaj i brodić-bus.
Centar grada mi je divan. Imala sam osjećaj da vrijeme stoji u tome gradu. Pogled na fenjere, kamene parkove i mahovinom obrasle fontane vraćalo me u prošlost.

Na Badnjak i Božić Amsterdam je bio poluprazan. Promet je bio rijedak, tek je zvuk zvona s bicikla remetio tišinu. Temperatura je bila iznad nule, no propuh na raskršćima je podsjećao da smo blizu mora. Cijeli grad je na kanalima koji paralelno okružuju centar. Kao i Venecija, no nema onog romantičnog štiha. Amsterdam je bio njegova želja zbog trave jer ja biram medeni mjesec, no osjećala sam se kao doma. Gotika i renesansa tu ima prevlast, ali  ostala sam očarana gotičkim crkvama i neogotičkim građevinama.

Gotika                         Renesansa

Oude Kerk (niz. stara crkva)
Šetajući od Centraal Stationa (Centralne stanice) glavnom ulicom Damrak došli smo do glavnog trga Dama gdje se nalazi Muzej voštanih figura, Kraljevska palača i Nieuwe Kerk.

Madame Tussauds

Royal Palace

Nieuwe Kerk (niz. nova crkva)